Pro základní funkčnost, zpříjemnění používání webu, analytické účely a v případě udělení souhlasu také pro účely cílení reklamy využíváme soubory cookies. Nastavení vlastních preferencí cookies můžete kdykoli nastavením vašeho prohlížeče.

O mě­ | ­Vrácení zboží­ | ­Cena dopravy ­ | ­Kontakt

KONTAKTY

Lucie Sabo, s.r.o.
K Pastevníku 1197
Brušperk 739 44
tel: +420 792 560 574
napište nám
IČO: 063 65 931

ZBOŽÍ V AKCI

Vaše cena 478 Kč (19 EUR)
dostupný
Vaše cena 2 166 Kč (85 EUR)
nedostupný
Vaše cena 611 Kč (24 EUR)
nedostupný

Přibalte si

Vaše cena 1 165 Kč (46 EUR)
nedostupný
Vaše cena 624 Kč (24 EUR)
nedostupný

Duralex

Duralex společnost

Pro toho koho zajímá troška minulosti

 

I. Příběh začíná


Vše začalo ve třicátých letech minulého století. Společnost Saint-Gobain převzala továrnu La-Chapelle-Saint-Mesmin, poblíž Orleans. (Tato továrna by dříve vlastněna továrníkem vyrábějícím ocet a později producentem parfému, který zde vyráběl láhve).
Po II. světové válce se začíná psát nová historie.

 

II. Zlatá éra


Třicet slavných let. Po válce se do Evropy vrátila prosperita. Domácnoti i instituce začali nakupovat moderní, kvalitní, praktické a rovněž designově zajímavé produkty.
V šedesátýcha sedmdesátých letech se společnost Duralex rozšiřovala a rozvíjela i na mezinárodní úrovni. Značka a její výrobky se staly populární mezi miliony zákazníků po celém světě.

 

III. Začátek změn


Na trh přichází další a další konkurence. Situace je čím dál více složitá. Saint-Gobain se rozhoduje prodat společnost Duralex, aby se mohla soustředit na své další podniky.
(mimochodem Saint-Gobain je předním výrobce oken do automobilů i do Škodovek, jeden z výrobních závodů má i v České Republice). Duralex je tedy prodán. Nejprve společnost koupil italský výrobce skla. Společnost byla poté znovu a znovu prodávána, ale žádný z majitelů nedokázal navázat na úspěšnou historii značky.

 

IV. Stabilizace a růst


V roce 2008 společnost převzala skupina řídících akcionářů. Investovali nemalé zdroje do zefektivnění výroby. Proběhly další změny ekologizace výroby, recyklace odpadu. Dále omlazení značky - nové logo, nová grafika, nové obaly, inovace produktů.
Společnost Duralex se vrátila k zisku. Nyní je opět celosvětově známou značkou a oblíbenou nejen ve Francii. Vždyž 80% produkce je určeno na export.

 

Značka Duralex


Některé produkty této značky se stala legedárními. Nejen pouze v našich domácnostech, ale i na poli Designu - kdo by neznal ikonický tvar Picardie (možná bude pro Vás lepší název Duritka). Každý z nás si vybaví vzpomínky na dětství a jak jistě víme, když jsme byli mladší byl svět lepší, aspoň pro nás :-).

Například Gigogne - tyto hrníčky a skleničky nejsou zrovna nejpopulárnější v České republice, ale v zahraničí jsou za hvězdy. Dokonce se dostali do nabídky obchodu muzea moderního umění v New Yorku - Moma.org a to už něco znamená (aktuálně jsme tam našli i Picardie soft touch).

A už se dostáváme k nejdůležitějšímu poháru a tím je Picardie u nás spíše známá jako Duritka. Je to sklenička, která je ohromě populární ve Francii, ale i všude ve světě. Je naprosto univerzální James Bond z ní pil whiskey, ve Francii z ní pijí víno, je vhodná na kávu, džus, pivo, zkrátka snad na všechno. Je vtipné, že u nás je známá jako ta sklenička ze školní jídelny. Je braná trošku jako otloukána do kantýny. V restauraci se prakticky nevidí. Je to škoda. Hospodští si raději koupí nejlevnější sklo pochybné kvality a původu, protože skutečně kvalitní surovninu a desginový kousek neocení.

Duralex chce být u Vás doma, chce být u Vás na stole. Chce přinést za rozumné peníze kvalitní sklo s puncem francouzského designu. Na nic se nahraje a je "Chic".

 

Temperování


Co to vlastně temperování je. Temperování je, když můžete skleničku vytáhnout přímo mrazáku a dát ji do mikrovlnky.
Ne Vážně temperování je proces, kdy se sklo zahřáté na vysokou teploutu (v našem případě 700°C) a potom je rychle ochladzeno. Tímto dojde k vnitnřímu napětí, skla a zlepší se většina jeho fyzikálních vlastností. Například mnohem lépe odolává teplotnímu šoku, mechanickému namáhání apod. Zkrátka tvrzené sklo. Pokud se rozbije tak na desítky kusů, které skutečně neřežou - tzv. bezpčenostní sklo je například podmínkou v amerických barech a diskotékách nebo u automobilů.